Onderzoek vraagwijzer en KCC (MOTIE)
Status
50 %
Te onderzoeken of de herhuisvesting van Vraagwijzer nieuwe kansen biedt voor een betere dienstverlening naar inwoners, waarbij we uitgaan van het versterken van Vraagwijzer en een afbouw van het KCC om op die manier te komen tot 1 toegang en een kostenbesparing op het aantal cliëntcontacten.
Toelichting
Op dit moment is er voor cliënten soms onduidelijkheid of zij, met een zorgvraag, bij Vraagwijzer of bij het KCC moeten zijn. Dat betekent ook dat de cliënt soms meerdere keren zijn/haar verhaal moet doen. Samen met de SWA, het wijkteam en de toegang/KCC worden er verkenningen gedaan over de mogelijkheden om onze cliënten in het sociale domein beter van dienst te zijn. Naast de bereikbaarheid wordt ook gekeken naar de afhandeling van "eenvoudige" vragen. Streven is om hier afspraken over te hebben op het moment dat de SWA en de gemeente het nieuwe pand in gebruik nemen.
Net voor de coronacrisis is al een start gemaakt om een wijkteam medewerker bij de vraagwijzer te plaatsen met als doel cliënten beter en sneller te helpen. Zodra dit weer mogelijk is wordt dit weer opgepakt.