Algemeen
Agenda van de Samenleving 2020-2021
Terug naar navigatie - - Agenda van de Samenleving 2020-2021Openbare Orde en Veiligheid
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Openbare Orde en VeiligheidDienstverlening en Communicatie
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Dienstverlening en CommunicatieHuis van Albrandswaard
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Huis van AlbrandswaardOmgevingsvisie/Omgevingswet
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Omgevingsvisie/OmgevingswetWonen
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - WonenEconomisch beleid en ontwikkelingen
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Economisch beleid en ontwikkelingenDuurzaamheidsagenda en Energietransitie
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Duurzaamheidsagenda en EnergietransitieOpenbare Ruimte
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Openbare RuimteSamenwerking in het buitengebied
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Samenwerking in het buitengebiedOntwikkelingen Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde (NRIJ)
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Ontwikkelingen Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde (NRIJ)Wijkregie
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - WijkregieKunst, Cultuur & Evenementen
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Kunst, Cultuur & EvenementenMaatschappelijk vastgoed
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Maatschappelijk vastgoedFinancien
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - FinancienEducatie
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - EducatieSport
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - SportSociaal domein
Terug naar navigatie - Agenda van de Samenleving 2020-2021 - Sociaal domeinHoofdlijnen financiële gevolgen
Terug naar navigatie - - Hoofdlijnen financiële gevolgenOmschrijving |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Financieel uitgangspunt Voorjaarsnota 2020 |
12.400 |
14.900 |
267.600 |
311.700 |
|||
Verschillen Begroting en Voorjaarsnota bestaand beleid |
|||||||
- indexering |
-59.700 |
145.200 |
551.800 |
515.300 |
|||
- salarislasten incl nieuwe CAO |
-674.900 |
-716.400 |
-710.100 |
-699.400 |
|||
- meicirculaire |
529.000 |
361.000 |
-120.000 |
847.000 |
|||
- aframen BCF |
-450.000 |
-450.000 |
-450.000 |
-450.000 |
|||
- inkomsten uren investeringen |
175.300 |
128.600 |
125.300 |
125.300 |
|||
- diverse correcties |
-1.200 |
-66.900 |
-72.300 |
-20.200 |
|||
- Sociaal: doelgroepenvervoer inv nieuwe aanbesteding |
-193.800 |
-193.800 |
-193.800 |
-193.800 |
|||
- OZB |
134.900 |
139.100 |
143.200 |
357.600 |
|||
-540.400 |
-653.200 |
-725.900 |
481.800 |
||||
Verwacht begrotingsaldo bestaand beleid |
-528.000 |
-638.300 |
-458.300 |
793.500 |
|||
Nieuw beleid: |
|||||||
- openbare huiskamer |
0 |
-10.000 |
-10.000 |
-10.000 |
|||
- dementieviendelijike gemeente |
-10.000 |
0 |
0 |
0 |
|||
- invoering Wet verplichte GGZ |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Totaal nieuw beleid |
-10.000 |
-10.000 |
-10.000 |
-10.000 |
|||
Dekkingsplan: |
|||||||
- vervallen bijdrage BAR SPP |
0 |
114.700 |
0 |
0 |
|||
- stelpost bijdrage BAR kleine verschillen |
-8.400 |
43.700 |
141.800 |
91.800 |
|||
- vervallen stelpost kapitaallasten |
95.900 |
95.900 |
95.900 |
95.900 |
|||
- stelpost extra rijksbijdrage Jeugd Algemene Uitkering |
0 |
0 |
349.000 |
349.000 |
|||
- extra budgetclaim sociaal fundament |
-55.000 |
-55.000 |
-55.000 |
-55.000 |
|||
- geen inzet reserve sociaal deelfonds |
-400.000 |
0 |
0 |
0 |
|||
- inzet restant IBP |
50.000 |
0 |
226.000 |
226.000 |
|||
- geen storting in Algemene reserve |
50.000 |
50.000 |
250.000 |
250.000 |
|||
- taakstelling doelgroepenvervoer aan regiecentrale |
89.000 |
89.000 |
89.000 |
89.000 |
|||
- vervallen indexering |
251.900 |
0 |
0 |
0 |
|||
- voorlopige winstuitname Essendael |
700.000 |
600.000 |
0 |
0 |
|||
Totaal dekkingsplan |
773.400 |
938.300 |
1.096.700 |
1.046.700 |
|||
Begrotingssaldo 2020 |
235.400 |
290.000 |
628.400 |
1.830.200 |
|||
Structurele gevolgen 2 Tussenrapportage 2019 |
|||||||
- extra advieskosten invoering wet Inburgering |
-29.400 |
0 |
0 |
0 |
|||
- areaaluitbreiding openbaar groen dagelijks onderhoud |
-88.500 |
-88.500 |
-88.500 |
-88.500 |
|||
- planmatig onderhoud openbare verlichting tekort nieuwe aanbest. |
-25.500 |
-25.500 |
-25.500 |
-25.500 |
|||
- straatreiniging extra werkzaamheden door verbod bestrijdingsmdl |
-15.000 |
-15.000 |
-15.000 |
-15.000 |
|||
- tekorten Wegen en Waterheffing |
-28.300 |
-28.300 |
-28.300 |
-28.300 |
|||
-186.700 |
-157.300 |
-157.300 |
-157.300 |
||||
Begrotingssaldo 2020 na 2e Tussenrapportage 2019 |
48.700 |
132.700 |
471.100 |
1.672.900 |
Toelichtingen verschillen Begroting en Voorjaarsnota
Terug naar navigatie - Hoofdlijnen financiële gevolgen - Toelichtingen verschillen Begroting en VoorjaarsnotaNieuw beleid
Terug naar navigatie - Hoofdlijnen financiële gevolgen - Nieuw beleidDekkingsplan
Terug naar navigatie - Hoofdlijnen financiële gevolgen - DekkingsplanProvinciaal toezicht
Terug naar navigatie - Hoofdlijnen financiële gevolgen - Provinciaal toezichtPresentatie van het structurele begrotingssaldo (bedragen x € 1.000) |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
|---|---|---|---|---|
Saldo baten en lasten |
-353 |
101 |
707 |
1.801 |
Saldo toevoegingen en onttrekkingen aan reserves |
588 |
189 |
-78 |
29 |
Begrotingssaldo |
235 |
290 |
628 |
1.830 |
Saldo incidentele baten en lasten |
-653 |
-600 |
0 |
0 |
gecorrigeerd saldo |
-418 |
-310 |
628 |
1.830 |
nadeel |
nadeel |
voordeel |
voordeel |