Portefeuillehouder (bestuurlijk opdrachtgever)
Richard Polder

Omschrijving (toelichting)

- inzet op veilige schoolomgevingen;

- inrichting 30 km/h-zones;

- veilige fietsroutes;

- verlagen snelheid autoverkeer.

Kwaliteit (toelichting)

De afgelopen 4 jaar zijn er jaarlijks 1-malig extra financiële middelen beschikbaar gekomen om de verkeersveiligheid verder te kunnen verbeteren. De prioriteit  ligt bij veilige school- en leefomgevingen en veilige verbindingen voor langzaam verkeer (fiets en voetgangers). De afgelopen jaar is ondanks de lastige periode hard gewerkt en zijn nu diverse projecten zodanig voorbereid en afgestemd dat deze in 2022 en 2023 in uitvoering kunnen. Bij het opstellen van het nieuwe mobiliteitsplan zal opnieuw gekeken worden naar de locaties waar verkeerskundige aanpassingen wenselijk/noodzakelijk zijn. Hieruit komt een nieuwe projectenlijst voor de komende jaren.

Kwaliteit (indicator)

G

Tijd (toelichting)

In verband met de coronacrisis lopen we achter op de uitvoering van de plannen. Door het lastig kunnen afstemmen met bewoners, een toenemend aantal meldingen en hoge werkdruk is er weinig tijd geweest om projecten op te starten. Door het inschakelen van extra capaciteit zijn meerdere projecten opgestart en voorbereid en nu bijna zover dat deze aanbesteed en gerealiseerd kunnen worden.

Tijd (indicator)

G

Geld (toelichting)

Tot op heden zijn de beschikbaar gestelde middelen voldoende om de eerste verkeersveiligheidsprojecten op te pakken en uit te voeren. Het betreft hier echter 1-malig geld, indien de investeringsgelden op zijn kunnen er geen nieuwe projecten worden opgestart. Bij het in de raad brengen van het mobiliteitsplan zal  daarom ook een financiele paragraaf worden gevoegd voor de komende jaren.

Geld (indicator)

G