Portefeuillehouder (bestuurlijk opdrachtgever)
Mario Bianchi

Omschrijving (toelichting)

Borgen van kwaliteit en termijnen door extra inzet op de Backoffice Burgerzaken.

Kwaliteit (toelichting)

Vanuit het ministerie wordt aangedrongen op een verhoging van de kwaliteit van de basisregistratie personen. De dossiers met buitenlandse documenten nemen toe en de inschrijving van vluchtelingen uit Oekraine zorgt ook voor toename van werkzaamheden. Door een extra loket in te richten, extra inzet hierop door inhuur en eigen medewerkers wordt geprobeerd de werkzaamheden zo goed mogelijk te laten verlopen. 

Ook verandert het merendeel van de contacten met de burgers. Veel producten worden gedigitaliseerd. Dit betekent niet altijd een 1 op 1 afname van werk. Er vindt een verschuiving plaats richting controle en administratie. Minder digitaal vaardige inwoners  zorgen ook voor toename van de administratieve last. Bovendien zien we dat de persoonlijke contacten op het gemeentehuis meer tijd in beslag nemen.

Kwaliteit (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Tijd (indicator)

G

Geld (toelichting)

Geld (indicator)

O