Kwaliteit
Bij de evaluatie van de pilot van het alarmeringssysteem bleek dat deelnemers graag sneller geïnformeerd willen worden bij meldingen waarbij hulpdiensten uitrukken, maar die niet direct een impact hebben op de omgeving (categorie 2 meldingen). Fivoor en Antes hebben daarop de werkwijze van de SMS-dienst aangepast. Sinds december wordt bij dergelijke incidenten zo snel mogelijk een SMS-bericht uitgestuurd naar de deelnemers aan de SMS-dienst. Indien nodig wordt aanvullende informatie over het incident op de websites van Antes en Fivoor geplaatst. Op dit moment loopt de proef nog maar bij de laatste evaluatie blijkt dat de SMS- voldoet aan de behoefte en hebben Fivoor en Antes aangegeven de dienst te willen voortzetten. In juni dit jaar is de sms-dienst verder uitgebreid en beschikbaar gemaakt voor een grotere groep omwonenden. Zo zijn ook de omwonenden van directe aanrijroutes naar Antes en Fivoor uitgenodigd voor deelname aan de SMS-dienst.
Bij de evaluatie van de pilot van het alarmeringssysteem bleek dat deelnemers graag sneller geïnformeerd willen worden bij meldingen waarbij hulpdiensten uitrukken, maar die niet direct een impact hebben op de omgeving (categorie 2 meldingen). Fivoor en Antes hebben daarop de werkwijze van de SMS-dienst aangepast. Sinds december wordt bij dergelijke incidenten zo snel mogelijk een SMS-bericht uitgestuurd naar de deelnemers aan de SMS-dienst. Indien nodig wordt aanvullende informatie over het incident op de websites van Antes en Fivoor geplaatst. Op dit moment loopt de proef nog maar bij de laatste evaluatie blijkt dat de SMS- voldoet aan de behoefte en hebben Fivoor en Antes aangegeven de dienst te willen voortzetten. De uitkomsten van de laatste evaluatie zullen half april met de deelnemers worden gedeeld.
Bij de evaluatie van de pilot van het alarmeringssysteem bleek dat deelnemers graag sneller geïnformeerd willen worden bij meldingen waarbij hulpdiensten uitrukken, maar die niet direct een impact hebben op de omgeving (categorie 2 meldingen). Fivoor en Antes hebben daarop de werkwijze van de SMS-dienst aangepast. Sinds december wordt bij dergelijke incidenten zo snel mogelijk een SMS-bericht uitgestuurd naar de deelnemers aan de SMS-dienst. Indien nodig wordt aanvullende informatie over het incident op de websites van Antes en Fivoor geplaatst. Op dit moment loopt de proef nog. Een evaluatie in april moet duidelijk maken of de SMS-dienst een goede aanvulling biedt op bestaande communicatie.
Bij de evaluatie van de pilot van het alarmeringssysteem bleek dat deelnemers graag sneller geïnformeerd willen worden bij meldingen waarbij hulpdiensten uitrukken, maar die niet direct een impact hebben op de omgeving (categorie 2 meldingen). Fivoor en Antes hebben daarop de werkwijze van de SMS-dienst aangepast. Sinds december wordt bij dergelijke incidenten zo snel mogelijk een SMS-bericht uitgestuurd naar de deelnemers aan de SMS-dienst. Indien nodig wordt aanvullende informatie over het incident op de websites van Antes en Fivoor geplaatst. Op dit moment loopt de proef nog. Een evaluatie in maart/april moet duidelijk maken of de SMS-dienst een goede aanvulling biedt op bestaande communicatie.