Kwaliteit
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017 en wordt nogmaals verlengd.
Momenteel worden de Verordening leerlingenvervoer 2013 en de bijbehorende beleidsregels aangepast. De nieuwe regelgeving zal ingaan in het schooljaar 2018-2019. Dit betekent dat er tijdens het schooljaar 2017-2018 voldoende ruimte genomen wordt om na te denken over nieuwe initiatieven zoals bijv. het schoolvervoer van hoogbegaafde kinderen en het Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) waarmee ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Ook wordt de toekenning van het vervoer voor schakelklas leerlingen en Jeugd GGZ kinderen opgenomen in de beleidsregels van het leerlingenvervoer, zodat hier geen verschillende uitvoeringsregels meer op van toepassing zijn, tenzij maatwerk op de situatie van deze kinderen van toepassing is.
Bij zowel een 2e verlening van het vervoerscontract als een nieuwe aanbesteding zal de maximale reistijd van anderhalf uur beter belegd worden. M.n. voor de leerlingen die een feitelijke reistijd van minder dan 30min. hebben is anderhalf uur niet wenselijk.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017 en wordt nogmaals verlengd.
Momenteel worden de Verordening leerlingenvervoer 2013 en de bijbehorende beleidsregels aangepast. De nieuwe regelgeving zal ingaan in het schooljaar 2018-2019. Dit betekent dat er tijdens het schooljaar 2017-2018 voldoende ruimte genomen wordt om na te denken over nieuwe initiatieven zoals bijv. het schoolvervoer van hoogbegaafde kinderen en het Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) waarmee ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Ook wordt de toekenning van het vervoer voor schakelklas leerlingen en Jeugd GGZ kinderen opgenomen in de beleidsregels van het leerlingenvervoer, zodat hier geen verschillende uitvoeringsregels meer op van toepassing zijn, tenzij maatwerk op de situatie van deze kinderen van toepassing is.
Bij zowel een 2e verlening van het vervoerscontract als een nieuwe aanbesteding zal de maximale reistijd van anderhalf uur beter belegd worden. M.n. voor de leerlingen die een feitelijke reistijd van minder dan 30min. hebben is anderhalf uur niet wenselijk.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017 en wordt nogmaals verlengd.
Momenteel worden de Verordening leerlingenvervoer 2013 en de bijbehorende beleidsregels aangepast. De nieuwe regelgeving zal ingaan in het schooljaar 2018-2019. Dit betekent dat er tijdens het schooljaar 2017-2018 voldoende ruimte genomen wordt om na te denken over nieuwe initiatieven zoals bijv. het schoolvervoer van hoogbegaafde kinderen en het Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) waarmee ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Ook wordt de toekenning van het vervoer voor schakelklas leerlingen en Jeugd GGZ kinderen opgenomen in de beleidsregels van het leerlingenvervoer, zodat hier geen verschillende uitvoeringsregels meer op van toepassing zijn, tenzij maatwerk op de situatie van deze kinderen van toepassing is.
Bij zowel een 2e verlening van het vervoerscontract als een nieuwe aanbesteding zal de maximale reistijd van anderhalf uur beter belegd worden. M.n. voor de leerlingen die een feitelijke reistijd van minder dan 30min. hebben is anderhalf uur niet wenselijk.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017 en wordt nogmaals verlengd.
Momenteel worden de Verordening leerlingenvervoer 2013 en de bijbehorende beleidsregels aangepast. De nieuwe regelgeving zal ingaan in het schooljaar 2018-2019. Dit betekent dat er tijdens het schooljaar 2017-2018 voldoende ruimte genomen wordt om na te denken over nieuwe initiatieven zoals bijv. het schoolvervoer van hoogbegaafde kinderen en het Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) waarmee ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Ook wordt de toekenning van het vervoer voor schakelklas leerlingen en Jeugd GGZ kinderen opgenomen in de beleidsregels van het leerlingenvervoer, zodat hier geen verschillende uitvoeringsregels meer op van toepassing zijn, tenzij maatwerk op de situatie van deze kinderen van toepassing is.
Bij zowel een 2e verlening van het vervoerscontract als een nieuwe aanbesteding zal de maximale reistijd van anderhalf uur beter belegd worden. M.n. voor de leerlingen die een feitelijke reistijd van minder dan 30min. hebben is anderhalf uur niet wenselijk.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017.
Momenteel wordt gekeken of er binnen het huidige contract de mogelijkheid bestaat om enkele uitgangspunten in het contract aan te passen. Wij willen bijvoorbeeld dat er meer ruimte komt voor de toepassing van een Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) zodat ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Een ander belangrijk punt is de reistijd. Anderhalf uur is erg lang voor een deel van deze doelgroep. Daarnaast willen wij graag dat de doelgroep kan worden verbreed, zodat ook jeugd van GGZ, Schakelklassen en hoogbegaafden kinderen in aanmerking kunnen komen voor het vervoer.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017.
Momenteel wordt gekeken of er binnen het huidige contract de mogelijkheid bestaat om enkele uitgangspunten in het contract aan te passen. Wij willen bijvoorbeeld dat er meer ruimte komt voor de toepassing van een Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) zodat ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Een ander belangrijk punt is de reistijd. Anderhalf uur is erg lang voor een deel van deze doelgroep. Daarnaast willen wij graag dat de doelgroep kan worden verbreed, zodat ook jeugd van GGZ, Schakelklassen en hoogbegaafden kinderen in aanmerking kunnen komen voor het vervoer.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017.
Momenteel wordt gekeken of er binnen het huidige contract de mogelijkheid bestaat om enkele uitgangspunten in het contract aan te passen. Wij willen bijvoorbeeld dat er meer ruimte komt voor de toepassing van een Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) zodat ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Een ander belangrijk punt is de reistijd. Anderhalf uur is erg lang voor een deel van deze doelgroep. Daarnaast willen wij graag dat de doelgroep kan worden verbreed, zodat ook jeugd van GGZ, Schakelklassen en hoogbegaafden kinderen in aanmerking kunnen komen voor het vervoer.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.
Leerlingenvervoer valt onder het zogenaamde doelgroepenvervoer. De uitvoering van het doelgroepenvervoer is in BAR-verband uitbesteed aan Munckhofgroep. Het huidige contract is éénmaal verlengd tot 31 augustus 2017.
Momenteel wordt gekeken of er binnen het huidige contract de mogelijkheid bestaat om enkele uitgangspunten in het contract aan te passen. Wij willen bijvoorbeeld dat er meer ruimte komt voor de toepassing van een Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) zodat ouders zelf meer regie hebben over de uitvoering van het vervoer. Een ander belangrijk punt is de reistijd. Anderhalf uur is erg lang voor een deel van deze doelgroep. Daarnaast willen wij graag dat de doelgroep kan worden verbreed, zodat ook jeugd van GGZ, Schakelklassen en hoogbegaafden kinderen in aanmerking kunnen komen voor het vervoer.
Een nieuwe aanbesteding vraagt veel ambtelijke capaciteit, terwijl de verwachting is dat een nieuwe aanbesteding ook niet voor een 100% feilloos aanbod zorgt. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar het aanpassen van het huidige contract in plaats van een nieuwe aanbesteding. Wanneer het zover is, ontvangt u hierover een raadsinformatiebrief.