Kwaliteit
De gemeente werkt samen met partners als het onderwijs, peuter- en kinderopvang, welzijn, educatie en cultuur ten aanzien van de Lokaal Educatieve Agenda. Met concrete activiteiten wordt de ontwikkeling van alle kinderen bevorderd en is er aandacht voor de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid.
In 2017 is gekozen voor een verdergaande praktische aanpak. In het OOGO+ hebben de drie schoolbesturen zitting en worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken nu naast de andere partners deel uit van het LEA. De frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar. Ter voorbereiding van actuele thema’s worden werkgroepen ingericht.
In 2017 is de overdrachtsprocedure geactualiseerd en het gebruik geïntensiveerd. De afgelopen jaren is een aantal thematische netwerkbijeenkomsten georganiseerd over de overdracht van voorschools naar vroegschools, ouderbetrokkenheid en in 2017 over taalontwikkeling. De bijeenkomsten zijn bedoeld voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters, leden van de wijkteams en andere uitvoerenden en belangstellenden. Gemiddeld wordt aan deze bijeenkomsten door ongeveer 30-40 professionals deelgenomen. Naast inhoudelijke kennisvermeerdering is het doel de samenwerking tussen de professionals te versterken.
In de nabije toekomst zal het LEA de visie actualiseren, thema’s als pesten op school, weerbaarheid, de jeugdmonitor en bibliotheek op school belichten en nadere afstemming zoeken met andere organisaties zoals het vluchtelingenwerk en het CJG Rijnmond.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staat de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait en heeft op 17 mei 2017 een miniconferentie georganiseerd voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden met als thema Taalontwikkeling en Woordenschat. Hieraan hebben ongeveer 30 professionals deelgenomen. Bijkomend doel van de bijeenkomst was de samenwerking tussen kindercentra en basisscholen te versterken.
Inmiddels heeft de werkgroep het overdrachtsformulier dat gebruikt wordt bij de overgang van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Geactualiseerd en naar alle kinderopvangorganisaties gestuurd. Voorgesteld is aan alle organisaties voortaan hiermee te werken.
De portefeuillehouder en beleidsadviseur hebben een werkbezoek afgelegd aan alle kindercentra. Gesproken is o.a. over de overdracht, het bereik van kinderen met een ontwikkelingsachterstand, de samenwerking met het onderwijs en de kwaliteit van de kinder-peuteropvang.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staat de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en heeft op 17 mei 2017 een miniconferentie georganiseerd voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden met als thema Taalontwikkeling en Woordenschat. Hieraan hebben ongeveer 30 professionals deelgenomen. Bijkomend doel van de bijeenkomst was de samenwerking tussen kindercentra en basisscholen te versterken.
Inmiddels heeft de werkgroep het overdrachtsformulier dat gebruikt wordt bij de overgang van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Geactualiseerd en naar alle kinderopvangorganisaties gestuurd. Voorgesteld is aan alle organisaties voortaan hiermee te werken.
De portefeuillehouder en beleidsadviseur hebben een werkbezoek afgelegd aan alle kindercentra. Gesproken is o.a. over de overdracht, het bereik van kinderen met een ontwikkelingsachterstand, de samenwerking met het onderwijs en de kwaliteit van de kinder-peuteropvang.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staat de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en heeft op 17 mei 2017 een miniconferentie georganiseerd voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden met als thema Taalontwikkeling en Woordenschat. Hieraan hebben ongeveer 30 professionals deelgenomen. Bijkomend doel van de bijeenkomst was de samenwerking tussen kindercentra en basisscholen te versterken.
Inmiddels heeft de werkgroep het overdrachtsformulier dat gebruikt wordt bij de overgang van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Geactualiseerd en naar alle kinderopvangorganisaties gestuurd. Voorgesteld is aan alle organisaties voortaan hiermee te werken.
De portefeuillehouder en beleidsadviseur hebben een werkbezoek afgelegd aan alle kindercentra. Gesproken is o.a. over de overdracht, het bereik van kinderen met een ontwikkelingsachterstand, de samenwerking met het onderwijs en de kwaliteit van de kinder-peuteropvang.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staat de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en organiseert op 17 mei 2017 een miniconferentie voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden met als thema Taalontwikkeling en Woordenschat. Bijkomend doel van de bijeenkomst is de samenwerking tussen kindercentra en basisscholen te versterken.
Momenteel actualiseert de werkgroep het overdrachtsformulier dat gebruikt wordt bij de overgang van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Voorgesteld is aan alle organisaties hiermee te werken.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staan de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en bereidt een miniconferentie voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden voor welke in mei/juni 2017 plaats zal vinden. Momenteel actualiseert de werkgroep de overdrachtsprocedure van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staan de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en bereidt een miniconferentie voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden voor welke in mei/juni 2017 plaats zal vinden. Momenteel actualiseert de werkgroep de overdrachtsprocedure van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Dit zal in maart klaar zijn.
Samen met onze partners werken we aan de uitvoering van de Lokaal Educatieve Agenda en Brede School. Centraal daarbij staan de samenwerking en het bereiken van concrete doelen met alle partners binnen het onderwijs, kinderopvang, welzijn en educatie.
Vanaf 2017 werken we met een gewijzigde structuur. In het OOGO+, waarin de drie schoolbesturen zitting hebben, worden naast de huisvestingszaken ook LEA thema’s op visieniveau besproken. De schooldirecteuren maken voortaan deel uit van het LEA. Dit, naast vertegenwoordigers van partners als SWA, bibliotheek, GOSA, wijkteam en kinderopvangorganisaties. Frequentie van het LEA overleg is twee á drie maal per jaar.
Centrale thema’s zijn het bevorderen van de ontwikkeling van alle kinderen, het bevorderen van de doorgaande leerlijn én ouderbetrokkenheid. Op deze thema’s worden werkgroepen ingericht.
De werkgroep Overdracht draait al en bereidt een miniconferentie voor Interne Begeleiders (IB-ers), leerkrachten, leidsters e.a. uitvoerenden voor welke in mei/juni 2017 plaats zal vinden. Momenteel actualiseert de werkgroep de overdrachtsprocedure van kinder/peuteropvang naar het basisonderwijs. Dit zal in maart klaar zijn.